Joga dla kobiet w ciąży

Ciąża jest niezwykłym oraz najpiękniejszym okresem w życiu kobiety, jest to czas bardzo twórczy oraz cenny. Warto przeżyć go najlepiej jak potrafimy oraz najpełniej. Zajęcia w wodzie z elementami Yogi pomogą ci przeżyć ciąże oraz poród na poziomie fizycznym, emocjonalnym, duchowym i mentalnym. Zajęcia w wodzie pozytywnie wpłyną na rosnące dziecko w łonie matki. Badania potwierdzają, że dzieci kobiet praktykujących yogę szybciej się rozwijają, są bardziej opanowane i samodzielne, a sam poród jesteś w stanie znieść o wiele łatwiej przez umiejętności poprawnego oddychania czy elastyczności mięśni.

Yoga w wodzie jest najbardziej naturalną formą ruchu, jest łatwą drogą do czerpania radości z ruchu oraz oddechu używając przy tym wspomagającego elementu wody. Program zajęć został opracowany by obejmować kombinacje oryginalnych ćwiczeń, pochodzących z klasycznej yogi adoptowanej do wody na bazie stylów pływackich, które zostały dostosowane specjalnie jako korzystne ćwiczenia dla przyszłych mam. Zestaw ćwiczeń zapewni przyszłym mamą dobry dopływ tlenu do płodu, odciąży serce i kręgosłup, ureguluje ciśnienie krwi oraz proces trawienia. Przyszła mama będzie się w spokoju cieszyć nadchodzącym życiem.


Moc wody dla odnowienia i terapii była znana już od czasów antycznych. Grecy i Rzymianie nadawali wysoki priorytet nie tylko kąpielą, ale także ćwiczeniom w wodzie. Masaż w wodzie używany jest jako terapia specjalistycznych części ciała, które wymagają rozluźnienia, łagodzenia, wzmocnienia i kształtowania. W wodzie najlepiej ćwiczy się wytrzymałość, gibkość i oddech. Wsparcie wody powoduje, że stawy i mięśnie mogą poruszać się bez oporu uwolnione od grawitacji, chronione przed potłuczeniami i uderzeniami, które zdarzają się przy ćwiczeniach na lądzie. Ćwiczenia w wodzie są wręcz idealne dla ciała będącego w ciąży.


Na naszych zajęciach zyskasz dobrą kondycję, samopoczucie, zwiększysz odporność na infekcje, nauczysz się łagodzić niektóre dolegliwości ciążowe, jak bóle kręgosłupa czy skurcze łydek, a poza tym poznasz inne przyszłe mamy, wymienisz się doświadczeniami ciążowymi oraz dowiesz się więcej na temat pływania niemowląt i dzieci. Ćwiczenia będą przede wszystkim dobrze wpływały na twoje dziecko. W mózgu przyszłej mamy oraz w mózgu dziecka nienarodzonego wytwarzają się hormony szczęścia, tak bardzo ważne do dobrego samopoczucia. Dziecko będzie lepiej dotlenione a kołysanie w wodzie dostarczy mu miłych doznań. Bądź pełna energii przez kolejne 9 miesięcy i przyjdź do nas na zajęcia.



Na zajęciach połączysz kombinacje powolnego rozciągania z użyciem oddechu i relaksu w wodzie. Woda powoduje opór dla mięśni przy kolejnych ćwiczeniach. Ciało będzie czuło się lżejsze w wodzie, więc rozciąganie następuje bez napięcia. Yoga połączona z ćwiczeniami w wodzie jest idealnym połączeniem, gdyż posiada długą praktykę w umiejętnym oraz głębokim oddychaniu. Pływanie daje ćwiczenia dla całego ciała w odciążeniu, dla którego głęboki oddech jest konieczny do rytmicznych ruchów, wpływając na zdrowie wszystkich tkanek, usprawniając oddech, rozciągając ciało oraz wyciszając umysł stając się w ten sposób typową yogą w opisanych klasycznych tekstach indyjskich. Woda jest bez wątpienia wsparciem dla yogi jako jej wewnętrzny balans, bez którego nie istniałaby harmonia. Czas, kiedy kreuje się i przychodzi na świat nowe życie powinno następować w nienaruszonej harmonii a połączenie wody i yogi jest najlepszym do tego sposobem.





Ćwiczenia w wodzie uśmierzają min. bóle kręgosłupa w ciąży. Przygotowują twój cały układ rozrodczy do otwarcia oraz mięśnie brzucha do porodu. Dużym dyskomfortem podczas ciąży są bóle kręgosłupa. Spowodowane jest to zwiększaniem masy ciała twojego oraz dziecka. Naprzeciw temu dyskomfortowi wychodzi yoga w wodzie. Swobodne utrzymanie się na wodzie będzie łagodziło twoje podrażnione plecy i mięśnie oraz będzie cię i dziecko wewnętrznie uspokajać.

Podsumowanie:
  • Woda jest źródłem życia. Jest idealnym środowiskiem dla yogi, pozwalającym na ćwiczenia rozciągające i oddechowe łatwiejsze do wykonania na lądzie.
  • Twierdze, że pływanie jest połączeniem yogi i baletu.
  • Aqua yoga pozwala się zrelaksować, uspokoić oraz poczuć harmonię z otaczającym światem.
  • Środowisko wodne pomaga uniknąć napięcia i zwiększyć obszerność ruchów bioder zarówno, gdy unosimy się na piersiach jak i na plecach.
  • Aqua yoga nadaje terapeutyczną siłę wody, co w rezultacie pozwala złagodzić trudności porodowe.
  • Yoga pozwala otworzyć ciało do porodu a następnie je zamknąć. Pozwala przygotować ciało do porodu i przyspieszyć oraz ułatwić regenerację organizmu po porodzie.
  • Podczas ćwiczeń aqua yogi mięśnie brzucha pracują bez wysiłku, nogi mogą być aktywnie rozciągane.
  • Aqua yoga pomaga utrzymać kręgosłup w prawidłowej postawie.
  • Przedporodowa Yoga uaktywnia głębiej położone mięśnie w dolnej partii pleców i w części miednicznej.
  • Relaksacja jest istotną częścią yogi zarówno przed jak po porodzie.
  • Po porodzie dziecko powinno uczestniczyć w ćwiczeniach w wodzie, sprzyja to bliskości, relacji wzajemnego zaufania i jest kontynuacją yogi z życia płodowego


Kombinacja pływania i yogi dostarcza do mięśni tlen i niszczy bezwartościowe produkty w limfie. Praca dolnej części ciała jest bardziej efektywna, jeżeli dostarczane jest wystarczająca ilość „dobrego” tlenu z krwi wyczyszczonego z toksyn dwutlenku węgla. Takie ćwiczenia zwiększają witalność twojego organizmu i harmonizują twoje ciało. To powoduje ze czujesz się atrakcyjna, dopasowana i nie masz problemów ze snem.
 

Zajęcia:


Wodna yoga jest naprawdę tanią formą ćwiczeń i nie wymaga wiele sprzętu. Wyposaż się w wygodny strój, okularki i klapki. Weź na zajęcia w min. trzy ręczniki (duży, średni i mały) – by otulić ciało na basenie, by wytrzeć się po basenie oraz użyć osobnego ręcznika do wycierania okolic intymnych.

Nasze zajęcia przebiegają w Sesjach 30-40 min. Zajęcia są podzielone na podetapy 10 minutowe:
  1.   10 min na ćwiczenia rozciągające, oswajające
  2.   10 min na pływanie
  3.   10 min na wodne oddechy i relaks
Zawsze zwracaj uwagę na sygnały, jakie daje ci twoje ciało i zawsze przestań, gdy czujesz, że to jest dla ciebie wystarczające.

W naszych zajęciach regularność jest najważniejsza. Jest lepiej odwiedzać basen 2 razy w tygodniu po 30 min niż raz 1 godzinę. W późniejszej ciąży trzy krótkie zajęcia na tydzień są bardzo efektywne.


Skonsultuj się z lekarzem prowadzącym – ważne jest przedstawienie zaświadczenia o barku przeciwwskazań. Bądź ostrożna ze zmiany temperatury, reakcji skóry na chlor, jeżeli prowadzisz samochód weź więcej czasu na powrót do domu. Jest niewskazane pływać, jeżeli masz infekcje, podrażnienie, jeśli krwawisz, jeżeli czujesz nudności. Najważniejsze jest to, że masz być pewna, że pływasz dla przyjemności, bo w tym uzyskujesz najwięcej satysfakcji ty i dziecko. Jeżeli nie masz z tego zadowolenia nie rób tego. Ale nie zrażaj się, jeżeli nie czujesz się jak pływak przez tydzień lub miesiąc, hormony zmieniają się i mogą powodować zniechęcenie. Spróbuj raz jeszcze później.

ZAPRASZAMY

Wykonujemy sesje zdjęciowe dla Pań w ciąży.



 
 
 
                                                     2008 © hipcio.com.pl